שפה. חופש מציאות ושחרור

נראה שאנו כלואים בתוך שפה. אני לא יודע מה היה עולה בגורל ההתפתחות שלנו אם לא הייתה שפה. האם עדיין היינו יכולים לחוות עצמנו כמנותקים/נפרדים ?
אך אנו לא מנותקים, אנו לא נפרדים. אנו מחוברים תמידית. אנו פשוט לא רואים זאת. המילים יכולות לכלוא אותנו ויכולות לשחרר אותנו.
המילים קסומות בהקשר הזה, הן יכולות לשחרר אותנו אל מרחבים מעבר לקיומם של מלים. זה מיוחד. זה כמו סולם שיכול לקחת אותך מעבר לגובהו של הסולם.
בעצם זה בדיוק כמו סולם. "היכן אמצא לי אדם ששכח מהן מילים על מנת שאוכל להחליף איתו מילה". המילים אלו הסולם, משסיימנו להשתמש בהם אנו נמשיך ונטפס באמצעים אחרים. "סולמות" אחרים יתגלו בפנינו.

אני זוכר את ימי התסכול שלי, יותר נכון שנות התסכול שלי. שנים בהם הרגשתי שאני מרגיש לא מחובר. שיש משהו נסתר מעיניי. יש אני בפנים והוא שונה מהאני בחוץ. ידעתי שיש משהו שאני לא רואה ולא ידעתי מהו.
מאוד יכול להיות ששינוי והדרכה לגבי המילים בהם אני משתמש היו חוסכים לי הרבה מאוד שנות תסכול. עכשיו בתוך מרחב של ראיה, מרחב של בהירות אני רואה את כולנו מחוברים, אני יכול לראות את הצעיף שאנו עוטים, צעיף דקיק אשר מכסה את ענינו.

אנו תמיד מחוברים. אם לא היינו מחוברים סביר להניח שלא היינו כאן. אז מהו הדבר שמפריד בנינו ובין חווית יופי החיים ?
זה נראה כמו מחסום מנטלי, וכמו מחסום רגשי. ישנם רגשות נמוכים אשר מצעפים את ענינו וישנו מסך תודעתי, ערפל דקיק אשר מסתיר את אור השמש.

זה הזוי. אבל זה גם ממש פשוט. אם הולכים מגיעים. זה מאוד פרקטי. כל עוד נמשיך ללכת, אנו נמשיך להיות יותר ויותר בהירים. בנקודה מסוימת, ללא מאמץ כלשהו, אנו נראה. זה לא קסם, זה פשוט כמו לזרוע זרע. תוצאות בהירות שלנו היא ראיה. פעולות פתיחת הלב שלנו מייצרות אהבה.

להמשיך ללכת ולסמוך.

אני בכלל תהיתי לגבי המילים בכותרת. מה מקורן ? איך הם מקושרות לשורש שלהן ?

חופש – חיפוש

האם חופש אכן מביא חופש ? או חופש מביא חיפוש ? האם חיפוש הוא חופש ? או חיפוש הוא אי מציאה. כשאתה יודע אתה לא מחפש. מצד שני כשאתה מחפש הדברים מתגלים. אני חושב שחופש וחיפוש הם שלבים בדרך.

מציאות – מצא
להבדיל מחיפוש במציאות אתה מוצא את שישנו. האם זו דרגה גבוהה יותר מחופש ? מחיפוש ? האם עלינו למצוא ? מציאה של דבר מה מרגישה דבר מקובע. כשאני מוצא יש לי תפיסה של הדבר אותו מצאתי. אני חושב שלא ניתן למצוא שום דבר בעולם הזה. הרי הכל משתנה כל העת. האם תוכל לתאר לי דבר אחד שמצאת ? המילה מצא מעצם טבעה מתקיימת בעבר. לא ניתן למצוא, ניתן לראות, לחוות. מילים ושורשים שמטבעם יכולים להתקיים בהווה.

שחרור – שחר
פירוש המילה שחרור:  (1) הוצאה לחופשי (2) סיום שהייה במסגרת מפקחת (3) קבלת עצמאות
המילה שחר לעומת זאת ממש מעניינת ! היא מחזיקה את שני הקצוות של התודעה, בשינוי ניקוד קל אנו מקבלים שני מילים:
שחר: (1) אור ראשון, תחילת היום, הזמן בו השמש מתחילה לזרוח (2) פשר; מובן; משמעות
שח(ו)ר: (1) הצבע הכהה ביותר אשר בולע את כל אורכי הגל של האור (2) אפל; קודר; חשוך

לראות – ראייה – ראי
פירוש המילה ראייה - ראייה היא החוויה התפיסתית של קליטת מידע מהסביבה באמצעות אור.
דבר מרגיש הרבה יותר נכון :) זה גם חוויה, זה גם באמצעות אור וזה גם הווה מתמשך. ראייה מתרחשת כל הזמן, כמעט בלתי אפשרי לראות בעבר, ראייה מסמלת את הזרימה האינסופית של היקום. אנו כל הזמן רואים. לא ניתן לעצור אותה. כך גם החיים מתרחשים בכל רגע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>